Rapporten «Vårt bidrag» skal beskrive McDonald's bruk av og engasjement for norsk landbruk og norske bønder. Det er første gang McDonald's i Norge gir ut en slik rapport, skriver Nationen.
Rapportslippet blir godt mottatt av Bondelagets leder Lars Petter Bartnes og Tor Jacob Solberg, som i fjor ble kåret til årets unge bonde.
– At en global aktør som McDonald's bruker en så stor andel norske råvarer i produktene de selger i Norge, har stor betydning for landbruket. Det er bra at de synliggjør deres satsing på norske råvarer i en egen rapport. Det betyr at McDonalds ser at «norsk» er et kvalitetsstempel og noe forbrukerne er opptatt av, mener Bartnes.
– Vi må huske hvor mye mat McDonald's faktisk selger. At de kan være med å skape et positivt engasjement er virkelig bra. Bønder bør ta til seg hvor mye McDonalds har jobbet med dette, og at de verdsetter og ser nytten av at vi produserer mat til den kvaliteten vi gjør. De har lagt lista ganske høyt for seg selv, og jeg håper flere vil gjøre som dem, sier Solberg. (©NTB)(Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.