Etter mange år med uendret design kommer D2 fredag ut i oppusset utgave.
– Etter åtte år syntes vi det var på tide å få et mer moderne uttrykk, sier DNs featureredaktør Gry Egenes om den nye layouten.
– Alle visuelle magasiner må fornyes for ikke å føles statiske og kjedelige, sier hun.
Det er D2s kreative leder Anne Brun som har vært ansvarlig for den nye designen, sammen med designteamet i D2. Brun laget i sin tid den aller første layouten for D2.
– Når man har et så sterkt produkt som D2 å jobbe med, kaster man ikke alt det gamle på båten. Vi valgte i stedet å videreutvikle det vi hadde. D2 skal fortsatt ha det sterke fotouttrykket og luften, men vi har gitt bladet en ny type vertikal redigering og ny typografi, sier Anne Brun.
Den visuelle omleggingen vil trolig bli enda tydeligere for DNs digitale helgelesere. Alt DNs helgestoff får ny presentasjon denne helgen. Designbyrået Bielke+Yang har laget de nye nettsidene.
– Til nå har vårt featurestoffet ikke hatt en veldig god layout digitalt. Her måtte vi lage noe helt nytt, sånn at vi får vist frem bilder og video på en god måte. Målet har i tillegg vært å sørge for at lange featureartikler blir lettere å lese på mobil, sier Gry Egenes.
– Vi synes vi har fått en av Norges fineste digitale designløsninger for featurestoff, sier hun.
Les hele avisen(Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.