Samarbeidet ble først presentert som sponset journalistikk i fjor, før det ble felt i PFU og omprofilert til annonsørinnhold, melder Medier24.
Pakket inn i Remas logoer og annonsører presenterte de annonsørinnhold om familier og barn, uten å være veldig produktrettet.
Bakgrunn: Rema 1000 opplever suksess med utskjelt reklamejournalistikk
Kommunikasjonsdirektør Mette Fossum-Beyer i Rema 1000 sier til Mediapuls at Familieliv var god læring, som Rema ikke angrer på. Men at man nå skal bruke budsjettet på å fortsette å bygge sitt eget mediehus.
Rema 1000 har også bestilt noe mer annonseplass i lokale medier den siste tiden, men selskapet opplyser at det ikke innebærer noen renessanse for papiravisen, det blir bare noe mer annonsering fram mot jul.
Les også: Telia kjøper Phonero for milliarder
Kina har fått ny finansminister
Trump: – FBIs agenter vil ikke la Clinton slippe unna
Følg markedet med DN Investor
(Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.