Når dårlige råd er dyre

Kommunikasjonsrådgivere og pressesjefer har tilsynelatende invadert både offentlig sektor, privat næringsliv og frivillige organisasjoner. Men er de verd pengene?

Publisert: Oppdatert:

Til DNs portrettintervju av Åsne Havnelid fra Røde Kors stilte hun opp ifølge med en kommunikasjonsrådgiver. Flere private og offentlige selskaper benytter seg av kommunikasjonsrådgivere, mens det blir stadig vanskeligere å få maktpersoner til å svare på konkrete spørsmål. Foto: Luca Kleve-Ruud
Til DNs portrettintervju av Åsne Havnelid fra Røde Kors stilte hun opp ifølge med en kommunikasjonsrådgiver. Flere private og offentlige selskaper benytter seg av kommunikasjonsrådgivere, mens det blir stadig vanskeligere å få maktpersoner til å svare på konkrete spørsmål. Foto: Luca Kleve-Ruud (Foto: 2016 © Luca Kleve-Ruud - The co)