Medieomsetningen for reklame i dagspresse akkumulert per august var 612 millioner kroner, ned 23,3 prosent fra 798 millioner samme periode året før.
Det fremgår av Mediebyråforeningens mediebarometer tirsdag kveld.
Internett steg fra 1.464 til 1.678 millioner kroner, opp 14,6 prosent på årsbasis. Display var opp 16,6 prosent, mobil 15,3 prosent og web-tv opp 21,9 prosent.
Den samlede medieomsetningen var 5.884 millioner kroner (5.758).
Fra og med august rapporterer Mediebyråforeningen alle avisene som en mediegruppe, grunnet synkende volum.
Mediebarometeret er månedlig reklamestatistikk fra Mediebyråforeningen. Tallene viser netto utfakturert medieomsetning, etter alle rabatter, men før eventuelle provisjoner.
Les også: Zombie-selskaper på endeløs vandring i Sør-Korea
- Det er helt ekstremt. Jeg hadde 91 personer på listen
WWF-rapport: – Det står dårlig til med havene
Se også:(Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.