PHD vokser mest i mediebyrågigant

Mediebyrået PHD vokser mest i byrågiganten Omnicom Media Group og omsatte for over 820 millioner kroner i fjor. Konsernet planlegger nå et fjerde selskap i Norge.

Digitaldirektør Thomas Johansen, daglig leder Marie-Louise Alvær og direktør for video og audio Marius Ramdahl i PHD Norge kan smile for et godt regnskapsår for mediebyrået. Mediedirektør Bjørn Sæbø var ikke tilstede da bildet ble tatt. Foto: Nicklas Knudsen
Digitaldirektør Thomas Johansen, daglig leder Marie-Louise Alvær og direktør for video og audio Marius Ramdahl i PHD Norge kan smile for et godt regnskapsår for mediebyrået. Mediedirektør Bjørn Sæbø var ikke tilstede da bildet ble tatt. Foto: Nicklas Knudsen

– Vi har hatt god vekst før også, vi, men dette er en økning på de rette områdene, sier daglig leder Marie-Louise Alvær i PHD Norge.

PHD, som er en del av Omnicom Media Group, økte omsetningen med 7,1 prosent til 821,7 millioner kroner i fjor. Byråinntekten økte med snaut 25 prosent i samme tidsrom, fra 35,5 til 44,2 millioner kroner.

Byråinntekt er det mediebyrået sitter igjen med når varekostnader er dekket.