Fortsatt nedtur for tv-reklame

Tv-reklame fortsetter tilbakegangen og har 7,9 prosent lavere omsetning enn på samme tid i fjor, melder Mediebyråforeningen.

Tv-markedet preges av at stadig mer av tv-seingen skjer på strømmetjenester som Netflix, Dplay, NRK TV og TV 2 Sumo. Her er Ane Dahl Torp i NRKs «Heimebane», «Side om side», «Ex on the beach» og «Bloggerne».
Tv-markedet preges av at stadig mer av tv-seingen skjer på strømmetjenester som Netflix, Dplay, NRK TV og TV 2 Sumo. Her er Ane Dahl Torp i NRKs «Heimebane», «Side om side», «Ex on the beach» og «Bloggerne».Foto: NRK, Dplay og TV 2
Publisert 15. November 2018, kl. 11.19Oppdatert 15. November 2018, kl. 14.50
ReklameTv-reklameMarkedsføringRadio