I markedsføringen må OneCall også fortelle hvilken hastighet kundene kan forvente å få, og at opplevd hastighet vil variere, opplyser Forbrukerombudet.
Bakgrunnen for saken er en klage fra konkurrenten Chess som mente OneCalls markedsføring var villedende siden selskapet ikke tilbyr kundene 4G, noe flere av konkurrentene gjør.
Også Forbrukerombudet mente reklamen fra OneCall var villedende ettersom 3G objektivt sett ikke er like bra som 4G. Ombudet mener imidlertid at brukeropplevelsen til OneCalls kunder per i dag kan være eller er like god som brukeropplevelsene hos konkurrentene som tilbyr 4G.
Årsaken er at utbredelsen av telefoner som støtter 4G fremdeles er relativt lav, og at 4G-dekningen fra de andre operatørene fortsatt ikke er så god som den etter hvert skal bli.
Les også:
Forbrukerombudet: - One Call driver villedende markedsføring
Pris- og fartsfest til 10 milliarder kroner
Pendlertesten:
Klar seier til Netcom
(Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.