Får mindre fordel, må skatte mer

Per-Henrik Ruud forstår ikke at regjeringen vil at han som Tesla-kjører skal få høyere firmabilskatt enn dieselbilbruker og bror Ole. – Ikke særlig gjennomtenkt, sier Ruud.

Brødrene i regnskapsfirmaet VVSFinans har beregnet hva regjeringens foreslåtte, nye firmabilskatt vil bety for dem: Per-Henrik Ruud (til høyre) må betale 57.000 kroner i skatt for sin Tesla Model S. Det er 15.000 kroner mer enn broren Ole Ruud (til venstre) må skatte av sin dieseldrevne Mazda CX-5, selv om han får fordeler som er verdt mer. Foto: Gunnar Blöndal
Brødrene i regnskapsfirmaet VVSFinans har beregnet hva regjeringens foreslåtte, nye firmabilskatt vil bety for dem: Per-Henrik Ruud (til høyre) må betale 57.000 kroner i skatt for sin Tesla Model S. Det er 15.000 kroner mer enn broren Ole Ruud (til venstre) må skatte av sin dieseldrevne Mazda CX-5, selv om han får fordeler som er verdt mer. Foto: Gunnar Blöndal
Publisert 17. October 2017, kl. 16.56Oppdatert 17. October 2017, kl. 16.56
BilavgifterSkattFIrmabilFirmabilskattElbiler