Hybrider med lading i spill

Både bilimportørene og elbilforeningen vil gjøre dem dyrere, men en ny og mer reell test fra TØI viser at ladbare hybridbiler kutter CO2-utslippene med opptil 50 prosent sammenlignet med en konvensjonell bil.

Mercedes-Benz C 350 e har en elektrisk rekkevidde på 31 kilometer. Ifølge Transportøkonomisk Institutt vil den med et typisk norsk bruksmønster slippe ut 30 prosent mindre CO2 enn en tilsvarende bensin- eller dieselbil. Foto: Hege Hegle
Mercedes-Benz C 350 e har en elektrisk rekkevidde på 31 kilometer. Ifølge Transportøkonomisk Institutt vil den med et typisk norsk bruksmønster slippe ut 30 prosent mindre CO2 enn en tilsvarende bensin- eller dieselbil. Foto: Hege Hegle
Publisert 10. May 2017, kl. 18.28Oppdatert 10. May 2017, kl. 18.28
Transportøkonomisk InstituttErik FigenbaumLadbar hybridBilavgifterBilimportørenes Landsforening