Pengene blir gitt gjennom investeringsselskapet Canica AS, som ble grunnlagt av Hagen og som i hovedsak eies av hans barn.
- Én million vil brukes til å styrke medlemsklubben, men den resterende millionen vil brukes på å styrke vårt internasjonale arbeid i å promotere Munch i utlandet. Det er et viktig tiltak for å styrke kunstens tilgjengelighet både her til lands og i utlandet, sier direktør ved Munch-museet Stein O. Henrichen til Aftenposten.
Ifølge Hagen er de eventuelle gjenytelsene for avtalen marginale i forhold til størrelsen på sponsoratet.
- Hvis det i det hele tatt er snakk om noen gjenytelse, er den hovedsakelig i form av inspirasjon og kunstglede, skriver Hagen i en epost til avisen.
Munch-museet mottar allerede tilskudd fra flere private aktører. Blant annet har de en sponsoravtale med Bergesenstiftelsen på 12 millioner kroner over tre år. (Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.