Limousinsjåføren som skulle frakte superstjernene Jay Z og Beyoncé bort fra møtet hos Jay Zs norske musikkstrømmeselskap hadde glemt å låse bakdøren i den sorte Mercedes limousinen.
Det holdt på å gå galt, da hundrevis av hylende fans forsøkte å få et glimt av det sagnomsuste pop-paret.
Hovedeier Schibsted solgte tidligere i år det norske strømmeselskapet Wimp til den amerikanske rapperen Jay Z for 464 millioner svenske kroner.
Siden har tjenesten skiftet navn til Tidal.
Besøket i Oslo tirsdag var trolig det første siden overtagelsen.
Les også: Tidal-direktør sparkes
- De har holdt en tale for dem som jobber her og nå er det noen møter, forteller en av dem som fikk storfint besøk av Jay Z og kona Beyoncé tirsdag.
Trengsel i Grensen
Ansatte som forsøkte å komme hjem til middag, hadde et svare strev med å komme seg gjennom folkemengden som bare vokste i omfang på fortauet utenfor Tidals Oslo-kontor i Grensen.
Der sto også en sort Merecedes minibuss ventet - på tomgang.
Etter et møte som varte i godt over to timer, gikk sjåføren ut av bilen og over på den andre siden av Grensen. Der tok han et bilde av situasjonen og snakket deretter i telefonen.
Etter at det hadde gått enda en tid, startet han motoren.
Deretter kjørte han raskt opp til en annen utgang litt lenger oppe i gaten, der Jay Z og Beyoncé ble hjulpet inn i bilen.
Ble fintet ut
Flesteparten av fansen som hadde ventet ved den andre utgangen ble fintet ut av den raske manøvren, men da de oppdaget at de var blitt lurt, begynte mange å hyle og løpe i retning den sorte minibussen.
Sjåføren måtte tute for å få bort unge fans som forsøkte å stanse bilen da han forsøkte å styre bilen ut i gaten.
Da limousinen hadde kommet ut i veien, forsøkte noen fans å åpne bakdøren til Mercedesen. Den var overraskende ikke låst - slik den åpenbart burde ha vært.
Fra bakdøren var det under en meter inn til der Jay Z og Beyoncé satt, trolig nokså skremt av opptrinnet.
Forsvant med åpen dør
Deretter satte bilen fart - med åpen bakdør - nedover Grensen i retning Slottsparken. Inni bilen kunne man skimte en forskrekket Beyoncé bak store mørke solbriller.
Ingen av fansen hoppet inn i bilen, men enkelte så ut til å være sterkt fristet.
Tøff konkurranse
Ikke alt har gått etter planen etter at Jay Z overtok Tidal/Wimp.
Relanseringen av Tidal i New York i slutten av mars, med en lang rekke superstjerner i rommet, ble møtt med ganske mange kritiske reaksjoner.
Tjenesten har heller ikke fått altfor mange nye kunder. Jay Z tvitret selv i slutten av april at tjenesten hadde 770.000 kunder.
På toppen av det hele kommer at strømmemarkedet trolig er inne i sitt mest avgjørende år noensinne.
Det handler blant annet om at konkurransen skjerpes dramatisk når Apple etter alt å dømme lanserer sin egen strømmetjeneste om få uker.
Fra før er det kjent at Google jobber med å gjøre Youtube til en mer rendyrket musikktjeneste.
I det amerikanske markedet finnes i tillegg flere beslektede tilbud, som radiostrømmetjenesten Rhapsody.
Lese mer om medier, nett, teknologi? Følg @DN_Etterbors og @bjorneckblad på Twitter
Les også:
Klare for det store strømmeslaget
– Vi er ikke så opptatt av hva Apple gjør (Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.