Med over en million digitale abonnenter og 1,1 millioner papirabonnenter, har den amerikanske storavisen nådd en historisk milepæl:

Avisen har aldri hatt flere betalende abonnenter i sin 164 år lange historie.

Det avslører avisens ansvarlige redaktør, Dean Baquet, på New York Times’ nettsider.

– Mange nyhetsorganisasjoner, som har møtt konkurranse fra rene digitale nyhetsformidlere, har redusert staben i redaksjonen og investeringer i nyhetshendelser. Men det har ikke The New York Times. Det har vi våre abonnenter å takke for, skriver Baquet.

Intern rapport avslørte digitale svakheter

Han forteller at avisen ansetter like mange som de gjorde for 15 år siden, og at redaksjonen i dag inneholder alt fra vanlige journalister til digitale innovatører.

– I den digitale æraen, som har ført til at mange nyhetsorganisasjoner sliter, så er det våre lesere som hjelper oss å holde sterke, sier han.

New York Times har tatt flere digitale grep siden i fjor, etter at en intern rapport avslørte at avisen ikke greide å treffe digitale lesere med sin journalistikk

Nettstedet Wired påpeker likevel at ikke alt er like rosenrødt som avisens redaktør påstår, og viser til at den digitale annonseveksten på langt nær er like lukrative som papirannonser, som falt med 13 prosent i fjor.

Se DNtv: Laks gir billigere flybilletter:

Laks gir billigere flybilletter
Direktefly til USA og Midtøsten med norsk laks i lasterommet bidrar til å presse prisen på flybillettene ned.
00:47
Publisert:
 

 (Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.