Det melder Billboard i kveld. Ifølge bransjemagasinet inkluderer dette en utendørs promo-kampanje, videoinnhold og låtslipp - en remix av A-has «Take on Me».
– Min begeistring for å jobbe med Kygo om denne ideen har vært klinkende klar for alle som har vært i nærheten av meg de siste ukene - jeg har ikke klart å stoppe å snakke om det, sier Larry Jackson, innholdssjef i Apple Music.
LES OGSÅ: Her er Apples nye musikktjeneste
Han mener Kygo er en glimrende DJ og producer, men også en imponerende musiker.
– Mange oppdager nettopp dette om dagen, sier Jackson.
Avtalen med Apple kommer knappe et og et halvt år etter at Kygo sto på en scene for første gang.
Les DN Magasinet sin reportasje om Kygos gjennombruddsår her.
Har bygd karrieren i strømming
Gørvell-Dahll har siden den gang opplevd en voldsom suksess, både med remixer av kjente artisters låter, og senere med egne singler.
Bergenserens siste single, «Stole the Show» gikk til topps på hitlistene i Norden, og er streamet i overkant av 154 millioner ganger.
200 million strømmer
Kygo har ifølge Billboard hatt over 200 millioner streams på sin første singel «Firestone».
– Jeg har virkelig satt pris på å jobbe sammen med Apple for å hjelpe dem med å lansere deres nye streamingtjeneste. Det er kult å se at Apple blir involvert i dette, sier Kygo til Billboard.
LES OGSÅ: Kygo til topps i USA
LES OGSÅ: Nok en Tidal-sjef ute(Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.