Den svenske statlige «Allmänna Reklamationsnämnden» (ARN) mener Norwegian bør betale en erstatning til en rekke passasjerer fra Sverige på grunn av problemer med Dreamliner-flåten på selskapets langruter, skriver di.se.

Erstatningen som Norwegian avkreves er opptil 10.900 svenske kroner.

Saken baserer seg på 13 klager fra kunder i løpet av 2013.

Utenfor selskapets kontroll

Men Norwegian nekter å betale noe som helst.

Flyselskapet mener nemlig feilen på flyets bremsesystem som forårsaket forstyrrelsene, er ekstraordinære omstendigheter utenfor selskapets kontroll.

- Fabrikasjonsfeil utløser ingen rett til standarderstatning, skriver seniorrådgiver Linda Olsen hos Norwegian til ARN.

Les også: Har tapt 294 millioner på Dreamliner-trøbbel

 

- Nå har Norwegian brukt opp kvoten

Morgan Stanley ser Norwegian ned 45 prosent  

 (Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.