For andre gang etter en streik lanserer Norwegian en lavpriskampanje for å vinne kunder tilbake.
Etter 11 dager med streik sparkes salgskampanjen i gang torsdag morgen, bekrefter Norwegian i en e-post til Dagens Næringsliv:
- Vi kjører en salgskampanje i morgen tidlig for å vise at vi igjen skal bidra til å holde prisene lave, skriver kommunikasjonsrådgiver Astrid Mannion i e-posten.
- Streiken blant de skandinaviske pilotene har ført til ekstra høye flypriser de siste to ukene. Så nå er vi utrolig lettet over å endelig være tilbake til normal drift og gi kundene våre det de er vant til; billige billetter, skriver Mannion.
Dyre SAS-billetter gjennom streiken
Prisene på SAS' flybilletter har steget gjennom streiken, ettersom pågangen har økt. Prisoppgangen legges ikke inn manuelt, men justeres automatisk i takt med at etterspørselen øker eller synker.
Førsteamanuensis Espen Andersen ved Institutt for strategi og logistikk på BI forklarte tidligere denne uken at disse mekanismene vil føre til at man også kan vente fall i SAS-prisene så snart Norwegian-streiken er over.
- I prinsippet er det slik at hver gang noen kjøper en billett for å fly, så rekalkuleres alle prisene, sier Andersen.
Kommersiell direktør Terje Berge i Finn Reise spådde også tilbudsrush fra Norwegian etter at streiken var avblåst:
- Det tar jo en stund å få fylt flyene når de har stått så lenge. Da er det greit å komme i gang ved å gi ut gode tilbud, sa han til DN.(Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.