Både DNB og Norwegian faller kraftig i en fersk omdømme-undersøkelse. Best likt er Tine, fulgt av NRK og IKEA.
Det kommer fram i den årlige holdningsundersøkelsen fra Ipsos MMI, skriver Aftenposten.
Storbanken DNB havnet på 44. plass av 111 selskaper, etter å ha ligget så høyt som 23. plass for to år siden.
– Dette har nok å gjøre med kritikken DNB har fått for ikke å senke renten og la kundene betale en for stor del av regningen, sier Kristin Rogge Pran, ansvarlig for rapporten.
Kommunikasjonssjef i DNB, Even Westerveld, forteller at bankens egne undersøkelser viser noe av det samme som undersøkelsen fra Ipsos MMI.
– Det vi ser fra egne undersøkelser, er at kundene gir gode tilbakemeldinger på produktene våre, men at vi faller på samfunnsansvar. Det må vi ta på alvor, sier han.
- Ikke fornøyd
I underkategorien «Samfunnsansvar og moral» har 44 prosent dårlig inntrykk av DNB, mot 19 prosent i 2012.
– Vi er naturligvis ikke fornøyd med at vi faller, samtidig er det viktig å ta med seg at nesten halvparten liker oss, sier kommunikasjonssjef Even Westerveld i DNB.
Sammen med DNB er det Norwegian som faller mest i undersøkelsen, og flyselskapet havner på en 28. plass – mot 10. plass i fjor.
– Vi er ikke fornøyd. Men vi erkjenner at vi har hatt mange utfordringer med langdistanseoperasjonene og kundeproblemer, og da smitter det over til andre deler av organisasjonen som har god punktlighet, sier kommunikasjonsdirektør Anne Sissel Skånvik i Norwegian til Aftenposten.(Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.