Mange av DNBs kunder reagerer kraftig på skatteparadis-avsløringene.
Samme avis har avslørt hvordan DNBs datterselskap i Luxemburg fra 2006 til 2015 organiserte postkasseselskaper på Seychellene for sine kunder.
Les også: DNB-sjefen: - Vi vet ikke alt hva som har skjedd
Selv om finanskonsernet har vedgått praksisen, og uttalt at de angrer, er mange av bankens kunder opprørte, skriver Aftenposten.
– Kjære DNB, det har vært gøy å være kunde hos dere, og Vipps er utvilsomt en fiffig løsning, men vårt kundeforhold nærmer seg nok slutten, skriver DNB-kunde Mikael Hedne på bankens Facebook-sider.
Andre kunder bruker ord som snuskete, forkastelig, avskyelig og skam. Andre krever at det ryddes i ledelsen. Andre igjen mener oppmerksomheten må rettes mot kundene som har benyttet seg av bankens tjenester.
Professor Tor W. Andreassen ved Norges Handelshøyskole sier DNB etter flere kontroversielle begivenheter nå oppfattes som grådige, men tror likevel ikke på noen stor kundeflukt.
Det er også viktig å presisere at avsløringene ikke gir indikasjoner på at verken banken eller kunder har brutt lover i Norge, Luxemburg eller på Seychellene.
Les alt om dokumentlekkasjen her: DN Direkte: Panama-avsløringene
Les også:
Skatteprofessor: – Innsyn i skatteparadiser er ikke nok
Islands statsminister: – Vil ikke gå av
Putin: Panama-dokumentene er laget for å sverte oss
Kobles til brasiliansk skandale (Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.