Erik (51), Sina (15) og Sven (12) Storelv kom igår til London for å se favorittsporten fekting. Men billettene til 6000 kroner - bestilt fra Euroteam - har ikke dukket opp, skriver Dagens Næringsliv.

- Jeg ventet i det lengste med å fortelle dette til barna. Men nå er det et faktum. Det virker som vi er rundlurt av Euroteam. Siste frist for å få billettene var i dag, og de har ikke kommet. Nå er det halvannet døgn til fektekonkurransene begynner. Vi må bare innstille oss på at vi ikke kommer inn, sier Erik Storelv til DN.

Storelv hadde et lite håp om at Euroteam faktisk hadde levert billettene til hotellet i London – en adresse han var bedt om å oppgi i tilfelle det ble forsinkelser.

Han er én av potensielt flere tusen billettkjøpere som har lagt igjen penger hos det norske selskapet Euroteam. Men billettene selskapet lovet å ha på hånd har vist seg å ikke eksistere.

Svikt av myndighetene
Storelv synes det er svært overraskende at norske myndigheter ikke har satt en stopper for Euroteams virksomhet når selskapet er under etterforskning i både Norge og England, og det er en serie med tidligere hendelser.

– Hvordan kan de få drive med svartebørshandel når det er ulovlig i Norge. De har lurt folk i flere år. Når de fremstiller seg som leverandør av OL-billetter, men egentlig skaffer dem på svartebørs, kan det karakteriseres som organisert bedrageri, sier idrettslederen med verv i Njård fekting.

Storelv mener innstillingen til dem han får tak i hos Euroteam preges av at de har fått holde på altfor lenge med tvilsom virksomhet.

– Holdningen til dem jeg har snakket med er slik at de ikke tror de har gjort noe galt. Jeg ble fortalt at vi kunne møtes i retten, hvis det var noe jeg var misfornøyd med. De er umulige å kommunisere med, ingen tar telefonen og informasjon om hvor og når billetter leveres mangler, sier Storelv til Dagens Næringsliv.

- Beslaglagt
Alex Sola i Euroteam sier billettene som familien Storelv har bestilt er beslaglagt og nå i besittelse av politiet på Romerike.

– Vi får ikke medhold i argumentet om at det er kundene som da blir skadelidende og det skaper store problemer for både oss og kundene, skriver Sola i en epost til DN igår ettermiddag.

Les hele saken i Dagens Næringsliv tirsdag - og om en tidligere kunde av Euroteam som fikk falske billetter til et rugbymesterskap i Singapore.


Les også: Betaler tilbake spill på den som tente ilden (Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.