Til sammen 120 kunder har klaget enkelte av bankens spareprodukter inn for Finansklagenemnda. Nesten alle de 31 som har fått tilbud om kompensasjon har akseptert, skriver Bergens Tidende.
– Overfor dem som vi har funnet er berettiget til kompensasjon, beklager vi at rådgivningen banken ga ikke var god nok, sier informasjonssjef Lars Ove Breivik i Sparebanken Vest.
Kari Iren Hauge får tilbakebetalt over 200.000 kroner etter at banken har besluttet å betale henne full kompensasjon for tapet hun ble påført.
- Jeg er glad for at banken har gått med på å betale meg det jeg har tapt. Samtidig takker jeg dem ikke. Det var rådene fra dem som fikk meg inn i dette uføret, så det skulle egentlig bare mangle, sier Kari Iren Hauge til bt.no.
Hun tror mange flere kunne og burde fått penger tilbake.
– Det er mange som har henvendt seg, og som nok kan være berettiget til erstatning på samme måte som meg, sier hun.
Les også:
Vil selge sp#229 som er «mye farligere enn Røeggen-produktene»
DNB setter av 450 millioner etter Røeggen (Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.