Først etter en snau måned kom de to mappene til rette. De hadde ligget over ferien hos en flyplassansatt, skriver Dagens Næringsliv.
Søknadene, inneholdende kopi av legitimasjon, personnummer, inntektsopplysninger og viktig kontaktinfo, var fylt ut med penn og papir av personer på flyplassen i Trondheim. Siden søknadene ikke var registrert ennå, kunne selskapet heller ikke varsle de berørte.
- Dette var en utrolig kjedelig hendelse. Det skal ikke skje, og vi ser alvorlig på det. Nå må vi gjøre det vi kan, og mer til, for at dette ikke skal skje igjen, sier Bank Norwegian-sjef Erik Jensen.
Det var en ansatt ved Sales Group Scandinavia (SGS) som mistet kredittkortsøknadene. Ifølge selskapets rapport til Datatilsynet har saken fått følger for ansettelsesforholdet til agenten, men SGS vil ikke utdype saken overfor DN.(Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.