To tidligere DnB Nor-kunderådgivere forteller i dag i DN.no hvordan de ble overtalt og motivert til å selge risikable spareprodukter for banken.

Les: - Vi ble belønnet for råsalg

I en e-post til DN.no kommenterer DnB Nors kommunikasjonsdirektør Aud-Helen Rasmussen kritikken mot bankens egne rekker slik:

- Vi synes det er trist hvis ansatte hos oss påstår at vi lyver. Vi har i mange år målt våre bankkontorer på kundetilfredshet (her i ligger tilfredhet med kontoret og rådgivingen), og det er et viktig parameter for å bli kåret til årets avdelingsbank.

I tillegg måler vi bankkontorene på sum vekst sp#229 (uavhengig av produkt), sum lån, dagligbanktjenester og breddeprodukter som spareavtaler og forsikringsrelaterte produkter.

Kundetilfredshet brukes som et av flere kriterier for å komme frem til årets avdelingsbank, som er en årlig premiering i kontorene som går på team.

Vi ønsker å presisere at incentivordningene hos våre ansatte i bankkontorene utgjør en svært beskjeden del av avlønningen, og er ikke knyttet opp til enkeltprodukter. Det dreier seg i stor grad om teambelønning, og i svært liten grad individuell belønning. skriver kommunikasjonsdirektør Aud-Helen Rasmussen i e-posten til DN.no.

Tilbake til hovedsaken og forumdiskusjon: - Vi ble belønnet for råsalg (Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.