Det opplyses i en melding tirsdag.
Inkludert i avtalen er en delt forpliktelse for de to surveyfartøyene, «Edda Fonn», som er på charter til Reach til desember 2017, og «Stril Explorer», som er på charter til MMT til april 2016.
De to fartøyene vil nå bli operert i en poolordning hvor risiko og overskudd deles 50/50 mellom Reach og MMT, og markedsført mot selskapenes kunder i fellesskap.
«Ved å eventuelt ikke fornye charteravtalen på «Stril Explorer» utover inneværende periode, vil Reach følgelig ha en redusert fartøysforpliktelse på rundt 70 millioner kroner. Dette vil bli reinvestert ved å legge fartøyskapasitet inn i pool ordningen med MMT. Dermed øker avtalen vår evne til å vokse på et tidspunkt hvor det er rikelig med markedsmuligheter», heter det i meldingen.
Det vises til at partene vil utnytte den felles, økte styrken ved å legge til ny, konkurransedyktig fartøyskapasitet i fremtiden og samtidig videreutvikle tjenestetilbudet til kunder over hele verden.
I meldingen opplyses det videre at Reach Subsea har manøvrert godt i dagens utfordrende markedssituasjon, og ser ut til å avlegge en ebitda for andre kvartal 2015 «godt foran tilsvarende kvartal i fjor».
«Vi har hatt god utnyttelse av vårt utstyr og personell i spotmarkedet i andre kvartal som, kombinert med våre fleksible charter ordninger, har kompensert for høy konkurranse på prisnivå», heter det i meldingen.
Reach Subsea vil rapportere tall for andre kvartal 2015 26. august 2015.
Les også: Hellas' statsminister med nytt forslag til eurosonen
Da elevene sorterte eksamenskarakterene alfabetisk etter navn gikk det opp for dem
- Du akkumulerer gjeld hele tiden
Se også:
Nå kan du snart kjøpe din egen jetpack:
(Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.