Reiselivsnæringen tror tyskerne kan redde sensommeren. Men har ikke penger til markedsføring.

Over to millioner tyskere vurderer å dra på ferie til Norge i sommer dersom grensene blir åpnet 15. juli. Men markedsføringskassen hos Innovasjon Norge er nesten tom.

Richard Grov, daglig leder for både Hotel Alexandra i Loen og gondolbanen Loen Skylift, tror tyske turister kan redde deler av sommeren for reiselivsbedriftene. – Men da må regjeringen snarest snu seg rundt og bidra med markedsføringsmidler, mener han.
Richard Grov, daglig leder for både Hotel Alexandra i Loen og gondolbanen Loen Skylift, tror tyske turister kan redde deler av sommeren for reiselivsbedriftene. – Men da må regjeringen snarest snu seg rundt og bidra med markedsføringsmidler, mener han.Foto: Gorm K. Gaare
Publisert 8. July 2020, kl. 14.13Oppdatert 8. July 2020, kl. 14.14
Richard GrovLoenInnovasjon NorgeKåre SandvikBente Bratland Holm