Vil rydde bort falske reklameselgere

Annonsesalg på nett har vært vill vest med svindelanslag på over 100 milliarder kroner på verdensbasis. Nå vil bransjen rydde opp. Men norske nettaviser mener de har kontroll.

– Alle blir skadelidende. Mediene får ikke pengene, annonsørene får ikke det de betaler for og mediebyråene risikerer å miste tillit, sier Jakob Skåltveit (bak) og Arvid Cedergren i Amidays. Foto: Fredrik Solstad
– Alle blir skadelidende. Mediene får ikke pengene, annonsørene får ikke det de betaler for og mediebyråene risikerer å miste tillit, sier Jakob Skåltveit (bak) og Arvid Cedergren i Amidays. Foto: Fredrik Solstad
Publisert 15. October 2017, kl. 17.46Oppdatert 15. October 2017, kl. 17.46
Programmatisk reklamekjøpSvindelJacob SkåltveitFinancial TimesNorge