TVNorge-eier Discovery drar inn 385 millioner på OL-reklame

Reklameavbrudd under OL-øvelsene får tv-seerne til å se rødt. Men for rettighetsinnehaver Discovery har de vært gull verdt økonomisk.

Langrennsduoen Johannes Høsflot Klæbo og Martin Johnsrud Sundby gikk inn til gull på lagsprinten under OL i Pyeongchang onsdag. 819.000 seere fikk med seg finaleløpet på TVNorge. Foto: Reuters/NTB Scanpix
Langrennsduoen Johannes Høsflot Klæbo og Martin Johnsrud Sundby gikk inn til gull på lagsprinten under OL i Pyeongchang onsdag. 819.000 seere fikk med seg finaleløpet på TVNorge. Foto: Reuters/NTB Scanpix
Publisert 23. February 2018, kl. 19.55Oppdatert 23. February 2018, kl. 19.57
Tv-reklameTvMedierTVNorgeGroupM