Itera fikk et resultat før skatt på fire millioner kroner i andre kvartal 2015, mot én million kroner i samme periode året før.
Det fremgår av selskapet kvartalsrapport torsdag.
Driftsresultatet etter engangsposter ble 5 millioner kroner av driftsinntekter på 114 millioner kroner. I fjor på samme tid var disse på henholdsvis 1 million kroner og 115 millioner kroner.
Selskapet beskriver ordreinngangen i kvartalet som «god», og viser til sentrale leveranseavtaler med kunder som Østfold Energi, Eurosko, KLP, Storebrand, Direktoratet for byggkvalitet, Advokatfirmaet Hjort, Selvaag, Gjensidige, If, Santander, NEMI forsikring, PRA Group, Aon og Eika Forsikring.
Itera fremhever særlig en ny avtale med Nets for digital utvikling, som viktig. Avtalen gjelder i alle land hvor Nets er representert; Danmark, Norge, Sverige, Finland og Estland.
Nets begrunner valget av Itera med at det ønsket en markant reduksjon i antall samarbeidspartnere, og valgte en solid leverandør som forstår Nets' virksomhet og som har god kompetanse på deres løsninger, med spesiell vekt på portaler og strategi og høyaktuell teknologi som Microsoft Sharepoint plassert i skyen i form av Microsoft Azure. I tillegg fremhever Nets Iteras leveransemodell, med mulighet til å sette sammen team med ressurser lokalt og nearshore, som viktig for å realisere høye ambisjoner.
«Avtalen er strategisk viktig og innebærer en forsterkning av Iteras fotavtrykk som et kommunikasjons- og teknologiselskap i det nordiske markedet», understrekes det i rapporten.
Les også: Riggansatte sagt opp på epost – truer med søksmål
Emilie Stordalen (23): - Det var et ekstremt sjokk å høre
NASA: Trolig uunngåelig at havet stiger 1 meter
Se også:
Nytt fra Snøhetta:
(Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.