I juni solgte restaurantene Bølgen og Moi og BAR på Tjuvholmen skalldyr og vin for over 16 millioner kroner. Den nye restaurantrekken i Oslo er blitt finansfolkets nye lekegrind, skriver Dagens Næringsliv.
Her møtes Paradise Hotel-deltakere, Idol-deltakere, fotballspillere, advokater og finansfolk.
Sammen med kompanjongen Bo Viveke eier Jørn Morten Grønneberg utestedene La Belle Solle, Sollihagen, No. 15 og Bygdøy Allé Restaurant (BAR). Det mest innbringende er det nye på Tjuvholmen.
Siden 17. mai har bartenderne mikset 3500 mojitos, 1400 av signaturdrinken Pornstar og solgt over 10.000 flasker hvit- og rosévin. I juni solgte Grønneberg og Co. fisk, vin og boblevann for 7,5 millioner kroner.
"High street" og "party-dining"
Vegg-i-vegg med BAR har Bølgen og Moi 400 sitteplasser.
- Dette er "high street" og vi har sol hele kvelden. Tjuvholmen er det nærmeste man kommer kontinental følelse i Norge. Her er det ikke skrik og skrål, men latter og god stemning, sier Bølgen og Moi-sjef Torleif Høyvik til DN.
På en god kveld har Tjuvholmen-restauranten opp imot 900 gjester.
Les også:
Ikke bare BAR
Bølgen-skvulp og Moi-mat (Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.