– Vi følger de EU-bestemmelsene som gjelder, og det finnes ingen tidsgrense for hvor lenge flyselskapene er ansvarlige i å sørge for kost og losji for de passasjerene som blir rammet av en flystans som den vi nå opplever, sier SAS-pressesjef Elisabeth Manzi.
EUs bestemmelser omfatter imidlertid ikke flyginger til Asia og Amerika, og nå vil SAS tidsbegrense støtten der til 48 timer.
– SAS har til nå gitt samme støtte til våre kunder der som i Europa, noe som er betydelig mer sjenerøst enn det mange andre flyselskaper har tilbudt sine kunder, opplyste Manzi tirsdag.
Nærmere 1.500 SAS-passasjerer sitter askefaste i Asia. Det samme gjelder et betydelig høyere antall passasjerer i USA. De siste døgnene har SAS lyktes med å få fløyet mange av USA-passasjerene hjem til Oslo og Stockholm. (©NTB)(Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.