Nå har SAS startet en offensiv salgskampanje som skal tiltrekke et nytt kundesegment til Houston-ruten. Målet er blant annet å selge pakkereiser og gruppereiser på Business Class-flyet, skriver Check-in.dk.

For det tar lenger tid enn forventet å tjene penger på SAS-ruten fra Stavanger til Houston, som åpnet 20. august ifjor. Det bekrefter informasjonssjef Knut Morten Johansen overfor det danske flynettstedet.

- Vi kan bekrefte at ruten er påvirket av lavere aktivitet i oljeindustrien, sier han.

Ruten blir operert med et innleid 737-fly fra sveitsiske PrivatAir i en konfigurasjon med bare 44 Business Class-seter.

Houson-ruten var opprinnelig tiltenkt den store oljeindustrien på den norske vestkysten, men en sterkt presset oljebransje har svekket etterspørselen, slik at SAS må se seg om etter andre kundegrupper for på sikt å sikre lønnsomhet på ruten.

Johansen bekrefter at de ser bredere:

- Det er riktig at vi har vurdert at dette fantastiske Business-produktet er interessant for andre enn dem som er ansatt i oljeindustrien, sier han.

Slik skal nordmenn lokkes til å fly First Class
- Har du en hundremillionerskontrakt som venter i andre enden, er det bare en dråpe i havet å kjøpe førsteklassebillett, sier Emirates-topp.
00:44
Publisert:
 

Dette flyet har bare business-seter
For første gang i skandinavisk luftfartshistorie starter SAS med langdistanseflyvninger med en ren businessklasse. Og det fra Stavanger til Houston.
01:22
Publisert:
 

Les også: SAS jakter oljepenger

Flyr færre oljekunder  

 

 

 

 

 

 

 

 

 (Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.