I Oslo og Akershus har avisbudene i Schibsted begynt å levere mat i tillegg til aviser. Dette gir muligheter for leverandører som ikke får innpass hos de store kjedene.
Deleier i gårdsbutikken Duggurd, Marianne Røed, sier til NRK at avtalen med Schibsted gir nye muligheter for en liten leverandør.
– For oss har det vært en markedsføringskanal for å nå nye kunder. Vi kommer ikke til å begynne å lage mat, men vi leverer den gjerne, sier Røed.
Administrerende direktør i Schibsted og Distribution Innovation, Tone Løyland, sier det for dem er viktig at de ikke stenger noen ute med sin morgenlevering.
– Vi ønsker å kunne tilby tilsvarende tjenester rundt om i Norge. Vi ønsker ikke sende brød fra Oslo til Trondheim, men heller bruke lokale leverandører som utnytter denne muligheten, sier Løyland.
Schibsted ser store muligheter med sine 4.000 avisbud i Oslo og Akershus. Administrerende direktør i Schibsted Distribusjon, Cathrine Laksfoss, sier det kommer til å bli en stor vekst i dagligvarelevering og matlevering.
– Det er mange bransjer som kommer til å vokse, og netthandel er en megatrend, sier hun og legger til at det godt kan hende at Schibsted kan bli en av de store utfordrerne til dagligvarekjedene.
Les også: Asia i dag: Investorers nye hodepine
Telenor gjør endringer i konsernledelsen
Se også:(Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.