Facebook-gründer Mark Zuckerberg (31) irriterer nok seg fortsatt over at han ikke fikk kjøpt Snapchat for 18 milliarder kroner i 2013.
I dag er mobilappen verdsatt til over 130 milliarder kroner og får stadig nye brukere. Bare i Norge er det anslått at Snapchat har nesten 1,8 millioner brukere, ifølge Ipsos MMI.
Nå melder Financial Times at Snapchat også er i ferd med å bli jevnstore med Facebook når det kommer til antall videovisninger.
Selv om Facebook har doblet daglige videovisninger fra fire milliarder til godt over åtte milliarder siden april, så henger Snapchat fortsatt godt med.
Må dele opp innhold bedre
Siden mai er videovisningen på mobilappen tredoblet, og selskapet bekrefter nå til Financial Times at over seks milliarder ser på en eller flere videoer i løpet av dagen.
Facebooks tall inkluderer både desktop- og mobilvisninger, mens Snapchats videovisninger er kun fra smarttelefonbrukere.
LES OGSÅ:Snapchat lanserer «annonse-selfies»
- I løpet av de neste årene, er det video som kommer til å ha det mest engasjerende innholdet på nettet, sa Zuckerberg på en konferanse i forrige uke, ifølge Financial Times.
Zuckerberg sa også at videoene som vises på digitale plattformer er veldig annerledes enn programmer som vises på vanlige tv-skjermer.
- Det mest interessante spørsmålet i nær fremtid er hvordan tradisjonell media og innholdsprodusenter, som tidligere har laget vanlige programmer, kommer til å dele opp stoffet de lager sånn at det fungerer bedre på nettet.(Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.