TEKST & FOTO: Anita Arntzen
DENNE ARTIKKELEN ER EN DEL AV EN KAMPANJE FOR DN BEDRIFT. JOURNALISTENE I DN ER IKKE INVOLVERT I PRODUKSJONEN.
– Det er viktig for oss å være oppdaterte på hva som skjer i markedene hvor oppdragsgiverne våre er.
Mona Wille, leder for analyse og research i Visindi, rekker så vidt å møte oss i lokalene ved Solli Plass i Oslo mellom møter. Det er hektiske dager for Visindi. – Vi rekrutterer 3-400 ledere i året så her er det mye å gjøre og DN er en viktig kanal for å gi oss den innsikten vi trenger for å gjøre jobben vår, sier hun.
Digital tilgang til alle 40 ansatte i Oslo, Bergen, Trondheim og Stavanger er løsningen for å holde seg oppdatert og kanskje til og med et lite skritt foran oppdragsgiverne sine.
– Selv har jeg lest DN i en årrekke, sier Mona Wille.
– Først på papir, selvsagt, men nå er jeg heldigital og er innom appen flere ganger daglig.
I tillegg abonnerer jeg på DN ledelse, den får jeg på epost fra dere.
Hun fortsetter i hurtig tempo.
– Bruken av DN varierer nok litt fra ansatt til ansatt basert på hvilken rolle de har, men jeg tror jeg kan si at de fleste av oss er innom flere ganger daglig og at vi benytter oss av både det redaksjonelle og det analytiske stoffet som DN leverer. I vår bransje handler det ikke bare om å holde tritt, men å ligge foran for å kunne være gode strategiske rådgivere.
Mona Wille poengterer at i arbeidet med å rekruttere toppledere og styremedlemmer er det uhyre viktig å forstå markedssituasjonen, konkurransemarkedet, vite hva som rører seg og å se utviklingen og mulighetene. Målet er å ligge i forkant av oppdragsgiverne, slik at man kan være gode strategiske rådgivere.
– Så er det jo også sånn at vi veldig ofte ser ledere som vi selv har rekruttert i et intervju i DN. Det er jo gøy for oss å vise frem hva vi har vært med på å få til, så det deler vi ofte på kryss og tvers internt, avslutter hun.
Hun ser fort på klokka. Tiden flyr.