- Vi bestemte oss rett og slett for at vi ikke ville være en dårlig Facebook-versjon, sier Knut André Karlstad, alumnikoordinator ved Norges Handelshøyskole (NHH).
Fester slår chat
Faglig innhold, en fysisk arena og ulike generasjoner er alumniforeningens fremste våpen i kampen mot sosiale medier.
- Da Norges Handelshøyskoles alumnisider startet i 2003, var det et slags tidlig Facebook som fikk 1500 medlemmer på få uker. Da Linked In og andre sosiale medier kom, stagnerte det. Folk sluttet å være aktive, sier Karlstad.
NHH <3 Nostalgi
Amerikanske databaseutviklere ble satt på saken, og nå er siden relansert og kan friste med digitalisert fotoarkiv som viser skolens aktiviteter helt tilbake til 30-tallet, gamle skolemagasiner og nytt fagstoff, i tillegg til at man må innom for å registrere seg for alumnitreff.
- Har det fungert?
- Ja, det har vært en suksess. Aktiviteten er høy hver gang vi sender ut nyhetsbrev.
Les mer om alumni:
- Mer stimulerende enn å møtes på bar
Hvorfor vil ikke skolen gi slipp på studentene?
NETTVERK OGSÅ I SHIPPING
Se videoen "- Ikke sidrompa, men jævlig spennende og kule":(Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.