Nå går BMW i praktisk retning med sin 3-serie. Dette er nye 3-serien Gran Turismo.

Både sedanen og stasjonsvognen har høstet mange lovord etter at de kom på markedet, så kjøregleden burde være sikret også i denne versjonen.

Les test av 3-serie touring: Harry Klein-bilen

Karosseriet er lengre og høyere, dessuten har hjulavstanden økt. Både plassen for passasjerer og bagasje skal ha blitt større. Blant annet er beinplassen bak syv centimeter bedre. Bagasjerommet sluker 520 liter, noe som er 25 liter mer enn i 3-serie stasjonsvogn.

Motorvalgene er velkjente, og starter på en dieselmotor på to liter og 143 hestekrefter i 318d SE Gran Turismo. 320 får dieselmotoren med 184 hestekrefter, og bensinalternativene starter på 184 hestekrefter, via 245 hestekrefter til 305 hestekrefter i toppmodellen 335i.

Bilen debuterer under bilutstillingen i Genève i begynnelsen av mars.

Les test av 3-serie sedan: BMWs eget Kinderegg

BMW har etterhvert skaffet seg en ganske stor modellportefølje. Den nye 3 GT tar 3-serien i en praktisk retning.
BMW har etterhvert skaffet seg en ganske stor modellportefølje. Den nye 3 GT tar 3-serien i en praktisk retning. (Foto: BMW)

Toppmodellen 335i GT gjør null til 100 km/t på 5,4 sekunder.
Toppmodellen 335i GT gjør null til 100 km/t på 5,4 sekunder. (Foto: BMW)

Les test av BMW 5 GT: Gigantisk tysker

Les om den nye 4-serien: Denne BMW-en er designet av en nordmann (Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.