Mediebransjen følger spent med på innholdssalg via iPad. Nå kutter iPad-suksessen Wired prisen kraftig på sitt nye nummer.
Forrige måned kom teknologimagasinet Wired ut med en iPad-app som ble rost i skyene for nytenkning. Appen inneholdt juninummeret av bladet, og ble ifølge eieren Condé Nast solgt 95.000 ganger.
Appen - programmet som inneholdet magasinet - kostet 4,99 dollar, det samme som papirutgaven.
Jakten på den perfekte pris
Men når julinummeret nå er til salgs, er prisen kuttet med 20 prosent til 3,99 dollar.
- Jeg vil si at akkurat nå har vi alle meninger om hva som er en perfekt pris. Min følelse, mitt eget personlige instinkt, er at digitalt skal være litt billigere enn trykt, sier Wireds redaktør Chris Anderson til Wall Street Journals nettredaksjon.
Anderson understreker at det ikke er han som bestemmer prisen på bladet som er ett av nesten 30 blader som gis ut av magasinkjempen Condé Nest, som også publiserer bladet som Vogue, Vanity Fair, GQ og House and Garden Condé Nest sier det vil eksperimentere med prisingen på digitale magasiner de neste månedene. De har heller ikke bestemt seg for om det skal komme en digital abonnementordning.
Les også: «Oslogirls» på VGTV
Hva bør prisen være på papirpublikasjoner på nett? Diskutér saken under.(Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.