Det kan virke som om alt Apple satser på blir til gull, men innenfor sosiale medier har ikke selskapet klart å etablere seg på egne ben ennå. De forsøkte med tjenesten Ping, som skulle knytte sammen iTunes-brukere med samme musikksmak, men denne fikk aldri noe særlig fotfeste.
Nå ryktes det imidlertid at Apple vurderer å bruke «flere hundre» millioner dollar på en investering i mikrobloggen Twitter, skriver NY Times. Denne investeringen er neppe motivert av verken økonomi eller integrasjon av Twitter i Iphone (som allerede finnes), men handler mer om å skaffe seg dyp kompetanse på sosiale nettverk, mener NY Times.
- Vi trenger ikke å eie vårt eget sosiale nettverk, men vi er avhengige av å være sosiale, sier Apple-sjef Tim Cook, ifølge avisen.(Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.