Atea hadde en ordreinngang på 1.926 millioner kroner i forbindelse med to salgsdager i Norden og Baltikum 1. og 2. desember, som er opp 15 prosent fra tilsvarende salgsdager i desember 2009. Det opplyses i en melding fredag.

Ifølge meldingen støtter resultatet av disse dagene den positive organiske salgsveksten på 18 prosent i tredje kvartal 2010 og stemmer godt med den positive forventning selskapet har til omsetning og resultat i fjerde kvartal 2010.

Målet innenfor rekkevidde
Inklusive de annonserte oppkjøpene som Atea har gjort i annet halvår 2010 er årlig runrate nå mer enn 18 milliarder i omsetning. Dette innebærer at Ateas mål på 20 milliarder kroner i 2011 er realistisk, opplyses det.

- Det er utrolig gøy å se engasjementet rundt i organisasjonen på disse salgsdagene. Partnerne våre er viktige bidragsytere slik at vi kan sikre kundene våre de beste produktene til de beste prisene, sier konsernsjef Claus Hougesen Atea i en kommentar

-I tillegg gleder det meg at Atea fortsetter å ta markedsandeler i alle markedene, sier han videre.

Selskapet gjennomfører denne type salgsdager fire ganger i året i samarbeid med sine viktigste partnere.

Atea-aksjen ATEA er opp 1,42 prosent fredag.(Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.