– Jeg vil bruke denne saken vi har her, til å snakke med de ansatte om bedriftskultur, sa Jon Fredrik Baksaas til Oppland Arbeiderblad (OA) da han besøkte Gjøvik onsdag.
Det var VG som mandag meldte om den oppsiktsvekkende kundebehandlingen. Maiken Fredriksen (16) ringte kundeservice for å klage på at hun ikke hadde fått sms-varsel om at hun nærmet seg beløpsgrensen på abonnementet.
Etter en disputt på telefon fikk hun denne meldingen fra Telenors 09000-nummer: «Makan til frekkhet skal du lete lenge etter. Håper du brenner i helvete!». Hun ble også påmeldt en mobildatatjeneste hun ikke hadde bedt om. Moren til 16-åringen reagerte kraftig og ga først Telenor en sjans til å gi en beklagelse.
Men den kom ikke før saken havnet hos VG. Moren sa også at hun vil ta saken til politiet. Kundebehandleren er nå oppsagt fra Telenors avdeling på Gjøvik.
– Det ligger klinkende klart i Telenors verdier at noe slikt er totalt upassende. Det er et tilfelle av kundebehandling vi definitivt ikke er stolte av. Dette er en hendelse som ligger utenfor vanlig folkeskikk, sier Baksaas til OA.
Han mener deres kundebehandlere stort sett er flinke, men sier de må «ta tak når vi finner avvik».(Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.