Det sosiale nettsamfunnet Facebook passerte Google i 2010 og ble for første gang USAs mest besøkte nettsted. Det viser en undersøkelse fra Experian Hitwise som bygger på data fra ti millioner amerikanske nettbrukere om hvordan de bruker en million ulike nettsteder.

I perioden januar-november sto Facebook for 8,93 prosent av alle registrerte nettbesøk, mot Google, som representerte 7,19 prosent.

Yahoo!
Mail og Yahoo! fulgte på de neste plassene med henholdsvis 3,52 og 3,3 prosent, mens Youtube, som er eid av Google, sto for 2,65 prosent av besøkene.

Undersøkelsen viser at de store blir større: De ti mest besøkte nettstedene mottok 33 prosent av alle amerikanske nettbesøk, en økning på 12 prosent fra året før.

Les også: Vanvittig løft for Facebook-selskapene

Advarer mot internettboblen 2.0 (Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.