Tirsdag kveld skulle selskapets grunnlegger Mark Zuckerberg presentere delårsrapporten for Facebook som børsnotert selskap.
I likhet med andre internettselskaper som Google og Yahoo sliter selskapet med at stadig flere bruker mobilen til å surfe på nettet i stedet for datamaskinen. For Facebook er dette et problem fordi de små skjermene har begrenset plass til annonser. Samtidig synker også annonsemarkedet på internett kraftig.
Ifølge analyseselskapet Emarketer har surfing på mobil i USA økt i snitt fra 22 til 82 minutter per døgn siden 2009. Samtidig er det ventet at veksten i annonsemarkedet på internett i USA vil falle fra 19,6 prosent i 2011 til 13,6 prosent i inneværende år, ifølge Financial Times.
Facebook har i dag over én milliard brukere.(Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.