Å gjennopplive en merkevare etter at et produkt ikke presterer er dyrt, skriver MarketWatch i dag.
Den taiwanske mobilprodusenten HTC rapporterte fredag at de har hatt et tap på 2,97 milliarder dollar så langt i 2013. Tallet var høyere enn det analytikerne hadde forventet at tapet skulle være på, skriver Cnet.
Salgssvikt
Etter flere år som markedsleder opplevde HTC for noen år siden å bli forbigått av de fleste andre produsentene da storsatsningen HTC One floppet på salgslistene. I tillegg hadde selskapet flere tekniske problemer med telefonen, som førte til et inntektsfall på 70 prosent i løpet av første kvartal i fjor, skriver Cnet.
I tillegg skal selskapet ha hatt problemer med leveringen av HTC One Mini.
Samtaler med Microsoft
I dag ble det også bekreftet fra HTC at de er i samtaler med Microsoft om å igjen bli produsenter av Windows-telefoner, skriver BBC.
Det er også forventet at selskapet skal lansere en ny telefonsatsning som ifølge selskapet skal være større enn HTC One, melder Marketwatch.
Les også:
Apple er rikest
Stoler ikke lenger på Microsoft
HTC One Mini: Lam i ulveham
(Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.