Idar Vollvik oppgir at Ludo har dobbelt så mange mobilkunder som selskapet i virkeligheten har. I år har kundeveksten stoppet opp, skriver Dagens Næringsliv.
Vollvik har ifølge DN i år uttalt til mediene at Ludo har passert både 40.000 og 60.000 kunder, og at månedsomsetningen nærmet seg hele 65 millioner kroner.
Men opplysninger DN sitter med, forteller en annen, ikke fullt så suksessfull historie.
Ved utgangen av juni hadde Ludo ifølge interne tall DN har fått tilgang til skaffet seg i overkant av 35.500 kunder. Det betyr at selskapet bare fikk 10.000 nye kunder i løpet av et halvt år. Ludo Mobils omsetning fra alle kundene er 61 millioner kroner i første halvår.
- Tallene er feil
Vollvik benekter DNs tall:
- Det kommenterer jeg ikke i det hele tatt. Tallene er feil, sier Vollvik.
Ludo skal hente inn 200 millioner kroner for å finansiere oppkjøp. Vollvik satser på en kurs på 50 kroner per aksje, noe som priser Ludo til 535 millioner kroner før nye aksjer utstedes.
Siden i sommer har antall kunder vokst til 40.000, ut fra DNs antagelser om at veksten er den samme som i første halvår.
Det gir en pris per kunde som er på hele 13.375 kroner. Det tilsvarer det en gjennomsnittlig Ludo-kunde ringer for i 40 måneder. Da Vollvik solgte Chess til TeliaSonera i 2005, fikk han til sammenligning cirka 5000 kroner per kunde.
Les også:
- Det er spinnvilt
<b>Vollvik tapte alt - kan bli søkkrik igjen</b>
- Dette er verdensrekord
<b>Vollvik er Norges Donald Duck</b>
- Vollvik lover, lyver og lurer
<b>Hjalp Vollvik med å selge Ludo-aksjer</b>
(Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.