Skandiabankens kunder får ikke logget seg inn.
- Det ser ut som det er et nettverksproblem som gjør at våre tjenester ikke er tilgjengelig. Vi jobber veldig aktivt med å finne feilen og å løse dette. Vi har alle ressurser på saken og gjør det vi kan for å løse den, sier informasjonssjef Johnny Anderson til DN.no.
Han understreker at situasjonen er veldig beklagelig, men at han foreløpig ikke tør si hvor feilen ligger.
- Jeg har ikke mye detaljer og kan ikke si om det er lokalt eller hos vår leverandør, sier Skandiabankens representant, vel vitende om at det har vært mye problemer med løsningene til EDB Ergogroup den siste tiden.
Les mer: Kortskandelen: - Uakseptabelt av EDB
- Jeg kan foreløpig ikke si at det har noe med disse problemene å gjøre, forklarer han.
Slik Anderson oppfatter situasjonen fungerer vanlige bankkkort som normalt, mens nettbanke og mobilbank ikke får kontakt med tjenesten over nettet. Han bekrefter at problemene også rammer de som handler aksjer gjennom Skandiabankens trader-løsning.
Les også:
Mer trøbbel for betalingssystemet
Bankproblemer tømte kontoer
Kortskandelen: - Uakseptabelt av EDB
(Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.