Assisterende direktør i Nkom Elisabeth Aarsæther sier til NTB mandag at de nå vurderer hvorvidt de skal følge opp saken.
– Vi har ikke all informasjon om dette ennå, så det tar vi stilling til når vi får det. I saker som dette vil selskapet bruke tid på å rette opp feilen, og så snakker vi med dem om det er noe spesielt som skal følges opp, sier Aarsæther.
Hun påpeker at Nkom ikke følger opp alle feil hos tjenester de fører tilsyn med.
– Det kommer an på hvilket skadepotensial de hadde, sier hun.
Feil i kjøleanlegg
Det var søndag kveld at det oppsto en feil med et kjøleanlegg på Telenors hovedkontor på Fornebu. Forhøyet temperatur forårsaket problemer med enkelte driftstjenester og kundetjenester.
Problemene rammet blant annet politiets fellesnummer 02800, GPS for drosjer og politi og BankID på mobil.
– Politiet opplyser at oppringing til deres fellesnummer 02800 kan havne i et annet politidistrikt enn det innringer ønsker kontakt med. Publikum anbefales derfor å ringe direkte til politidistriktet de ønsker kontakt med inntil feilen er utbedret, het det i en pressemelding fra Telenor kort tid etter klokken 21 søndag.
Nødnumrene ble ikke berørt av feilen.
Utbedret
I 7.30-tiden mandag morgen meldte selskapet at feilen er utbedret, og at tjenestene fungerer som normalt.
– Telenor og leverandørene har i natt og morgentimene jobbet med å verifisere alle tjenester og løsninger. Dette arbeidet pågår fremdeles, opplyste selskapet.
– Vi beklager ulempene dette har medført for våre kunder søndag kveld, sier kommunikasjonsdirektør Torild Uribarri i Telenor Norge.
Selskapet opplyser at det følger situasjonen til alle utbedringer etter feilen er gjennomført. (Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.