15.01.2021 Ole Christian Apeland Kronikk: Gi meg en venteopplevelse Kundeopplevelse i 2021 er ofte en venteopplevelse. Og den er ikke god.
23.09.2020 Jan Morten Drange Innlegg: Digital markedsføring i Norge i skvis mellom EU og USA Med ett ble alt norske bedrifter gjør av digital markedsføring som involverer amerikanske servere, ulovlig. En avgjørelse i EU-domstolen er årsaken. Løsningen er i det blå.
20.11.2018 Innlegg: Vi må snakke om den digitale bærekraften Et fåtall selskaper er i ferd med å ta fullstendig kontroll over våre verdier og kultur, og vi gjør altfor lite for å hindre denne utviklingen.
10.08.2018 Mediebyråene frykter ikke gigantsamarbeidet mellom DNB og Orkla: – Vi tror ikke det blir en stor trend Mediebyråene er ikke bekymret for konsekvensene av at DNB og Orkla nå går sammen om nytt byrå for datamarkedsføring. Nå støvsuger gigantene mediebyråene for talent.
02.05.2018 Runar Pahr Andresen Nei til særnorsk Google-skatt Anfo annonsørforeningen er redd for at en midlertidig særnorsk løsning for å beskatte selskaper som Google og Facebook vil få utilsiktede konsekvenser for norske markedsførere.
21.02.2018 Runar Pahr Andresen Nei til særnorsk «Google-skatt» En omsetningsavgift på digital annonsering kan vri konkurransen til fordel for våre globale konkurrenter.
02.02.2018 Fant 91 norske annonsører på nettsider for falske nyheter Annonsørforeningen og Mediebedriftenes Landsforening har gått gjennom over 2000 nettsider for falske nyheter. Der fant de 91 norske annonsører.
29.11.2017 Jan Morten Drange Heia norske medier Det er et ganske trist faktum at taperne i dagens reklamemarked i veldig stor grad er de mediene som tilbyr oss et kvalitativt godt miljø som innpakning for våre budskap.
26.11.2017 Vil ha presseetikk for innholds- markedsførere DNB vil useriøs innholdsmarkedsføring til livs, og har fått med seg Annonsørforeningen på et initiativ til en «vær varsom-plakat» for markedsførere. VG er kritiske.
13.10.2017 Vil bruke flere reklamekroner på podkast Norske mediehus har slitt med å tjene penger på sine podkastsatsinger. Nå varsler annonsørene at de vil åpne lommeboken.
10.05.2017 Stoler ikke på mediebyråer Fem av ti annonsører er bekymret for at mediebyråer har manglende åpenhet om digitale inntekter. Feil å tolke det som mistillit, mener Mediebyråforeningen.
26.03.2017 Telenor-reklame før hatvideo Reklamefilmene til annonsører som Telenor, Toro og Maxbo spilles av før Youtube-videoer fra brukere med ekstreme meninger. Nå varsler annonsørene både skjerping av egen kontroll og sterkere krav til Google.
12.12.2016 Vil lage eget mediebyrå Flere internasjonale annonsører gjør digitale annonsekjøp selv, i stedet for å overlate jobben til mellomledd i mediebyråene. Telenor kan følge etter.
28.11.2016 Kritisk til iglete reklame Mediebyråene mener annonser som følger etter forbrukeren er treffsikre, men eksperter advarer mot at feil bruk av data kan bli kostbar for annonsørene – og irriterende for folk flest.
18.11.2016 Programmerer leder Kygo-satsing Mediebyråene har begynt å se til it- og realfagsfeltet for nyansettelser. Jonathan Seim (28) er utdannet innen informatikk, men blir nå sentral i MECs samarbeid med Kygo Life.
10.08.2018 Mediebyråene frykter ikke gigantsamarbeidet mellom DNB og Orkla: – Vi tror ikke det blir en stor trend Reklame