20.02.2020 Slik slår du av noe av det mest irriterende på Facebook Nytt verktøy gjør det mulig å slå av kobling mellom annonsering og nettaktivitet.
10.08.2018 DNB og Orklas nye databyrå vil ha bedre kontroll på når du får barn Banken DNB og matkonsernet Orkla går sammen om nytt gigantbyrå for å ha like god kontroll på livsløpet ditt som Google og Facebook har. Datatilsynet tror målet kan provosere.
02.05.2018 Runar Pahr Andresen Nei til særnorsk Google-skatt Anfo annonsørforeningen er redd for at en midlertidig særnorsk løsning for å beskatte selskaper som Google og Facebook vil få utilsiktede konsekvenser for norske markedsførere.
01.01.2018 Victoria C. Schultz Journalistikken tilbake som reklamevinner En stor nedgang for avisene er snudd til en digital opptur, og alle signaler tyder på at den positive trenden vil vedvare i 2018.
29.11.2017 Jan Morten Drange Heia norske medier Det er et ganske trist faktum at taperne i dagens reklamemarked i veldig stor grad er de mediene som tilbyr oss et kvalitativt godt miljø som innpakning for våre budskap.
20.02.2017 Kritiske til medieskapte annonser 1 av 3 byråledere mener mediene bør overlate innholdsmarkedsføring til reklamebyråer og annonsører. Torgeir Vierdal i reklamebyrået Anorak ønsker konkurransen velkommen, så lenge innholdet merkes bedre.
19.02.2017 Tror reklamebyråene er borte om fem år Over halvparten av norske byråledere tror de rene reklamebyråene forsvinner innen fem år. Det bekymrer Haakon Dahl i reklamebyrået Kitchen.
11.01.2017 Jostein Borgmo Jeg klikket ikke Jeg så annonsen, kjøpte kaffen, men jeg klikket ikke. Ryktet om de tradisjonelle kanalenes død er betydelig overdrevet. Annonsene i avisen påvirker deg like mye som før.