30.04.2020 Amedia med resultatfall på 71 millioner i 2019 Til tross for økt omsetning sitter Amedia igjen med langt mindre overskudd etter 2019 enn for et år siden.
21.06.2019 Amedia og Aller Media tar opp annonsekampen mot Google og Facebook: Oppretter eget selskap De to mediehusene når ut til 2,7 millioner nordmenn hver uke. Nå vil de ha sin del av «reklamekaken».
14.08.2018 Medietopper mener NRK-dominans kan bli samfunnsproblem NHO og fire av Norges største mediekonsern fyrer løs mot milliardstøtten til NRK. De vil at regjeringen skal begrense hva NRK holder på med.
16.01.2018 Amedia lanserer betalingsutgave av Nettavisen Rekkevidden til Amedias 63 lokalaviser og rettighetene til fotball, ishockey og futsal er lokkematen til en ny heldigital abonnementsutgave av Nettavisen.
08.11.2017 For å vinne annonsekroner og nye lesere vil Aller og Amedia dele brukere med hverandre Amedia og Aller Media går sammen om felles innloggingstjeneste for å skape mer trafikk, bredere datainnsamling og bedre målretting av annonser. Schibsted avventer samarbeid.
02.11.2017 VG-redaktør langer ut mot eget konsern og «gutta boys»-kultur Politisk redaktør Hanne Skartveit i VG går knallhardt ut mot lederkabalen i Schibsted – og mener menn er blitt håndplukket til høye stillinger. Schibsted-sjef Rolv Erik Ryssdal tar i et brev selvkritikk for lite mangfold.
07.03.2017 Abonnementsvekst i norske mediehus Flere aviser melder om vekst i abonnementsinntektene og brukerbetaling. Hos Amedia fikk 48 av 62 lokale mediehus opplagsvekst i fjor.
01.07.2016 Budstikka kjøper egne aksjer for 40 millioner Budstikka kjøper hele Amedias aksjepost i lokalavisen.
21.06.2019 Amedia og Aller Media tar opp annonsekampen mot Google og Facebook: Oppretter eget selskap Reklame
08.11.2017 For å vinne annonsekroner og nye lesere vil Aller og Amedia dele brukere med hverandre Medier