28.06.2018 2,8 milliarder borte fra norske aviser på fem år Tross en økning av brukerinntekter på nett, fortsetter inntektene i mediehusene å falle.
25.04.2018 Bergens Tidende: Anmelder skrev av andres tekster i 27 artikler Sjefredaktør Øyulf Hjertenes i Bergens Tidende beklager avskrift av andres tekster i 27 artikler skrevet av avisens tidligere litteraturanmelder.
24.04.2018 Dyrt sjefsbytte i DNs eierselskap Sjefsbytte og tidlig påske tynger resultatene i NHST Media Group, selskapet som blant annet eier Dagens Næringsliv og Morgenbladet.
14.02.2018 Adresseavisen-eier Polaris satt punktum for 2017 med sterk digitalvekst Polaris Media økte både abonnements- og annonseinntektene i fjerde kvartal og holdt inntjeningen stabil i 2017. Mediekonsernet kan bokføre en solid resultatøkning.
25.10.2017 NRK spiser stadig mer av kaken NRK mottar stadig mer av medienes samlede omsetning. Men de kommersielle tv-kanalenes inntekter øker enda mer.
25.08.2017 Inntektsfall for mediekonsernet Polaris, men resultatet styrker seg etter kutt Polaris Media, som eier blant annet Adresseavisen, leverte bedre i andre kvartal i år enn i fjor.
15.07.2017 Mer penger til reklame på internett enn på TV i juni I juni gikk for aller første gang flere kroner til å betale for annonseplass på internett enn på TV, viser tall fra Mediebyråforeningen.
09.07.2017 Dag Idar Tryggestad Det blir ikke mer mediemangfold av å flytte penger mellom aktørene i bransjen Aller-konsernet og Dagbladet vil ta penger fra NRK for å finansiere støtteordninger for resten av mediene. Det er feil medisin.
05.07.2017 Aviser sikrer seg eksklusivitet på studiestedene Mediekonsernet Schibsted får sponsorer til å betale tilgang til digitalt avisinnhold for 85.000 studenter. De fleste avtalene inneholder eksklusivitetsklausuler.
28.06.2017 Vil sende Donald Trump på arbeidsuke i avis Påtroppende direktør i Medietilsynet, Mari Velsand, ville gitt Donald Trump en arbeidsuke i en hardtarbeidende avisredaksjon i bursdagsgave.
09.07.2017 Det blir ikke mer mediemangfold av å flytte penger mellom aktørene i bransjen Dag Idar Tryggestad Medier