16.09.2021 Tysk bilindustri: Fra økonomisk mirakel til dieselskandaler og enorme elektrifiseringskostnader
25.05.2018 Bård Bjerkholt Akkurat da man trodde handelskrigen var avblåst … Donald Trump vil bygge en ny mur. Denne gang for å holde utenlandske biler ute.
17.04.2018 Kina åpner for utenlandsk eierskap i bilindustrien Kina varsler at landet vil åpne for at landets bilfabrikker kan bli eid fullt ut av utenlandske selskaper, et krav som USA og EU lenge har fremmet.
27.02.2018 Mot dieselforbud i Tyskland Tirsdag falt dommen tyske bilprodusenter har fryktet. Nå kan dieselforbud innføres i Tyskland.
30.10.2017 Volkswagen-topp: – 2020 blir en «gamechanger» for bilindustrien Øverste sjef for elbiler i Volkswagen føler seg hjemme i Norge. Han lover å levere bilene nordmenn vil ha fra 2020.
28.09.2017 Kina truer bilprodusentene med bøter Bilprodusentene må sørge for at ti prosent av bilene de selger i Kina går på fornybar energi fra 2019.
11.09.2017 Kina varsler full brems i bilsalget Kina har verdens største bilmarked. Nå kan produksjon og salg av bensin- og dieselbiler snart bli forbudt.
07.09.2017 Tidenes bilhandel for Ertvaag og Øgreid De to Stavanger-investorene Knut Øgreid og John Arild Ertvaag kan trolig dele mellom 700 og 900 millioner kroner når de selger bilkonsernet Miklagruppen. Nå venter salg av den tilhørende eiendomsporteføljen.
06.08.2017 Parkerer bilskandalen før valget Tysk bilindustri og regjering er blitt enige om tiltak etter landets utslippsskandale. Politikerne vil redde seg inn før valget, mener tysk forsker.
17.03.2017 Frykter Tesla-sjefen er overmodig Tesla henter «kun» ti milliarder i forkant av folkebilen «Model 3». Analytikerne mener Elon Musk kan være for optimistisk.
26.02.2017 Dieselsjokk i tysk bilindustris hjerte Dieselforbud og avgifter er på vei inn i en rekke europeiske storbyer, også klassiske bilbyer som tyske Stuttgart. Mercedes og Porsche er blant dem som rammes på egen hjemmebane.
08.11.2016 Flytter hovedkontor til Sveits delvis på grunn av skattehensyn Kongsberg Automotive flytter sitt hovedkontor til Sveits. Skyldes delvis skattehensyn, ifølge konsernsjef Henning Jensen.
16.09.2021 Tysk bilindustri: Fra økonomisk mirakel til dieselskandaler og enorme elektrifiseringskostnader Motor